DOLAR 32,3302 0.24%
EURO 35,0763 -0.16%
ALTIN 2.300,571,03
Ankara
20°

KAPALI

Enkazın ortasında depremin dehşetini resmediyor
  • 9.Köy
  • Gündem
  • Enkazın ortasında depremin dehşetini resmediyor

Enkazın ortasında depremin dehşetini resmediyor

Ressam Saja Muhammed, Suriye'deki iç savaştan kaçıp Türkiye'ye sığınan bir sanatçı. Suriye'deyken, iç savaş dehşetini resmeden Muhammed, şimdi de yerleştiği Türkiye'de deprem felaketinin yol açtığı yıkım ve acıları tablolarına yansıtıyor.

ABONE OL
22 Mart 2023 12:56
Enkazın ortasında depremin dehşetini resmediyor
2

BEĞENDİM

ABONE OL
Haber: Jiyan Erkılıç
Suriye’deki iç savaş dolayısıyla Türkiye’ye sığınan ressam Saja Muhammed, yıllardır savaşın kadınlar üzerindeki etkisini, kadın cinayetleri ve Türkiye’nin turistik yerlerini resmederken, Kahramanmaraş depremiyle birlikte fırçasını bu felaketin acılarına çevirdi.
İskenderun’da ailesiyle yaşayan depremzede ressam Muhammed, şimdilerde enkazın ortasında, AFP muhabiri Adem Altan’ın çektiği ve depremin sembol fotoğrafı olan ölen kızının elini bırakmayan babanın fotoğrafını resmetti.
“Unutamayacağım bu yıkımı resme döktüm”
Muhammed, 9. Köy’e yaptığı açıklamada,  Suriye’deki savaştan kaçarken arkasında bıraktığı yıkımın ardından Türkiye’de depremle karşılaşmasını şu sözlerle anlattı;
“Suriye’den savaştan kaçtık. Hayatlarımızı o yıkıntıların altında bıraktık, canımızı ancak kurtardık. Annem ve kardeşlerimle sığındığımız Türkiye’nin Hatay ilçesi bizim ikinci memleketimiz gibi. 6 Şubat sabahında ne olduğunu anlamadık. Elektrikler gitti ve en son elektrikle beraber internet de geldiğinde neler olduğunu gördük. Kıyamet kopmuş gibiydi. Meydana gelen Kahramanmaraş depremi Hatay’ı yerle bir etmişti. Sanırım savaştan çok daha korkunçtu bu deprem. Çünkü doğaya karşı koyulması mümkün değil. Hepimiz karşısında çaresiz kaldık. Gün aydığında gördüğümüz tabloyu unutamazdım. Mahallemizin tamamen yıkıldığını görmek tarifsizdi. Unutamayacağım bu yıkımı resme döktüm. En çok etkilendiğim fotoğraf ise bir babanın enkaz altında kalan kızının elini bırakmamasıydı. Baba hasretiyle büyüyen biri olarak tüm yıkımın toplamıydı benim için o fotoğraf. Hatay’ı her haliyle tablolarıma yansıtmak boynumun borcu gibi. Hatay 6 Şubat öncesi haline ne zaman nasıl kavuşur bilemiyorum..”
“Korkunç tablonun üstüne gitmeye çalışıyorum”

Ressam Muhammed, fırçayı eline almanın hiç bu kadar zor olmadığını aktararak, “İkinci kez bir yıkımdan kaçmak istemiyorum. Aksine bu korkunç tablonun üstüne gitmeye çalışıyorum. Bu yüzden enkazın ortasında fırçalarım ve boyalarımla yerimi aldım. Bu gördüklerimin dayanılmaz acısını ancak tablolara resmetmekle hafifletebilirim” diye konuştu.

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. KVKK uyarıları ve detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.