DOLAR 46,4993 0.05%
EURO 52,7684 -0.32%
ALTIN
Ankara
26°

AÇIK

Öğretmenlerin hak mücadelesi ikinci haftasında
  • 9.Köy
  • Gündem
  • Öğretmenlerin hak mücadelesi ikinci haftasında

Öğretmenlerin hak mücadelesi ikinci haftasında

Bir kısmı yıllardır atanmayı bekliyor, bir kısmı ise özel sektörde düşük ücretler ve güvencesiz çalışma koşulları altında mesleklerini yürütmeye çalışıyor. Ankara'da bir araya gelen özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenlerin başlattığı açlık grevi ikinci haftasına ulaştı. Taleplerinin yetkililer tarafından duyulmasını isteyen öğretmenler, tüm müdahalelere rağmen eylemlerini sürdürmekte kararlı olduklarını söylüyor.

ABONE OL
24 Haziran 2026 13:14
Öğretmenlerin hak mücadelesi ikinci haftasında
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Erdem Avşar

Hakları için Ankara’da mücadele eden özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenlerin başlattığı açlık grevi ikinci haftasına girdi. Seslerini; Türkiye Büyük Millet Meclisi, Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan ve ilgili kamu kurumlarına duyurmak isteyen öğretmenler, kolluk kuvvetlerinin sert direncine rağmen mücadelelerini sürdürüyor. Öğretmenler, mülakatsız ve adil bir atama süreci ile çalışma koşullarına ilişkin taleplerinin karşılanmasını istiyor.

Öğretmenler, özel sektörde çalışan eğitim emekçileri için taban maaş düzenlemesinin 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu’na eklenmesini, kendilerine daha önce sözü verilen görüşmelerin gerçekleştirilmesini ve mülakat mağduru öğretmenlerin hak ettikleri atamaların yapılmasını talep ediyor.

Öğretmenlerin mücadele çağrısı büyüyor

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası çatısı altında, insanca bir yaşam ve vaat edilen haklarının sağlanması için günlerdir açlık grevi sürdüren öğretmenler için Türkiye’nin pek çok şehrinden ses yükseldi. Ankara ve İstanbul başta olmak üzere Antalya, Eskişehir, Çanakkale, Ordu, Antalya ve Bursa’da öğretmenler ve ilgili sendikalar öğretmenlerin hak arayışına desteğini açıkladı.

İlk temas sağlandı, öğretmenler mecliste Ayşen Gürcan ile görüştü

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’nın açıklamasına göre 23 Haziran Salı günü saat Milli Eğitim Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan’ın çağrısı üzerine 11.30’da sendika tarafından seçilen bir heyet ile Gürcan arasında görüşme gerçekleşti. Yapılan görüşme 13.40’ta sona erdi.

Sendika Başkanı Eren Edebali, taleplerinin iletildiğini açıkladı.

Hak arayışlarını sürdüren öğretmenlerin hikayesi 

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası ile haklarını arayan öğretmenler, yaşadıkları adaletsizliği ve yaşam mücadelelerini aktardı. Günlerdir Ankara’da hakkı için mücadele eden öğretmenlerden biri eylem yaptıkları alanda şunları söyledi:

Ben 6 yıldır özel okullarda öğretmenlik yapıyorum. Meslekteki 6. yılım ancak 8. okulum. Çünkü her sene işten çıkarılıyorum. Neden işten çıkarılıyorum çünkü elden para almayı reddediyorum. Sigortamın asgariden en düşük şekilde yatırılmasını reddediyorum. Her hafta sonu çalışmayı, hayalet öğrencilere yüksek not vermeyi reddediyorum. Okula gelmeyen öğrencileri yüksek notlarla geçirmeyi reddediyorum. Bütün bunları reddettiğim için bütün meslektaşlarım gibi kendimi kapının önünde buluyorum. Mevsimlik işçiler gibi 9 aylık sözleşmelerle çalışıyoruz. Yaz ayları geldiğinde bizi bekleyen şey tatil değil iş arama stresi.

Öğretmenlerin talepleri net: “Hak kayıpları sona ersin”

Sendikal mücadele ile haklarını arayan öğretmenler konuştu. Konuşma yapan sendika sözcüsü, öğretmenlerin taleplerini şöyle dile getirdi.

Bizi koruyan bir yasa, yönetmelik olmadığı için öğretmenler asgari ücret ve altında çalıştırılmaya başlandı. Yine senelik sözleşmeler bize sopa olarak kullanıldığı için işten çıkarıldık ve çıkarılmaya devam ediyoruz. Öğretmenlerin talebi çok net taban maaş hakkımızı istiyoruz. Belirsiz süreli iş sözleşmesi ile çalışmak istiyoruz. Ne toplu iş sözleşmesi hakkımız var ne de grev hakkımız var. 10 no’lu torba iş kolundan çıkmak istiyoruz. Yaşadığımız hak kayıpları sona ersin istiyoruz.

Bir başka öğretmen şu sözlerle yaşadığı mülakat mağduriyetini aktardı: “Branşım din kültürü. 2023 KPSS’DE Kontenjana girmişken Yusuf Tekin’in mülakat gibi mülakat açıklaması ile atanamadım. Bu uygulama ile önceki yıllarda KPSS puanı ile atanıyorken, 2023 KPSS puanının yarısı ile mülakat puanının yarısı ile puan ortalaması değerlendirilecekti. Bu şu demekti, dirsek çürütüp emek gösterip harcadığımız emeklerin yarım puana düşürülmesi ve mülakat puanının büyük önem görmesiydi. Biz bu uygulamanın çok sorun çıkaracağını yetkililere belirtmemize rağmen yine de mülakatlara çalıştık. Çünkü emek gösterirsek hakkımızı alabileceğimize inandık. Mülakatta 3’te 3 yaptım. Bana mülakat sonunda “Hangi ile atacağını seçtin mi öğretmenim?” dediler. Ben atanacağımı düşündüm. Ama bir öğrendim ki atanamamışım.

“Bileğimizde altın bilezik değil, işsizlik kaldı”

Madenci anıtı önünde basın açıklaması yapan öğretmenler, birer birer konuştu. Yıllarca dirsek çürüterek verdikleri emeklerin hakları için mücadelelerini sürdüreceklerini, kararlı duruşlarını içlerinde söz alan bir öğretmen anlattı:

Bize dediler ki okuyun, üniversiteden mezun olun. Diplomanızı alın bileğinizde altın bileziğiniz olsun. Tam da öyle yaptık. Senelerce okuduk ve bugün sendika çatısı altında olan, açlık grevinde olan bütün öğretmenler yoksul ailelerin çocukları. Yetmedi KPSS’ye girdik. Sizi ölçelim öyle atayalım dediler. Dereceye girenler oldu, birinci olanlar oldu. Yusuf Tekin’in mülakat gibi mülakat dediği sistemde ezildiler, atanma hakları kaybedildi. Sonra dediler. Dava açın dediler. Haklısınız dediler ama atamalar yapılmadı.”

Sendikadan diğer öğretmenlere çağrı: “Yalnız değiliz!”

Öğretmenler, yaşadıkları hak kayıplarının yalnızca kendi meslek gruplarını değil, toplumun geniş kesimlerini ilgilendirdiğini vurguluyor. Sendika temsilcileri ise hak mücadelesinin diğer emek kesimlerine de örnek olacağını savunuyor. Sendika temsilcileri hak kayıpları hakkında şu açıklamayı yaparak diğer meslektaşlarına çağrıda bulundu:

Biz haklıyız ve bu taleplerimizi almadan Ankara’yı terk etmeyeceğiz. Haklarımızı teslim edin. Bize diyorlar ki size taban maaş veremeyiz. Verirsek bu sefer avukatlar, doktorlar, mühendisler de ister. Bunu herkes ister diyorlar. Öte yandan mülakat mağdurlarına da diyorlar ki sizi atayamayız bu sefer ücretli öğretmenler de atama ister. Memlekette hak kaybı o kadar çok ki, herkesin hakları o kadar gasp ediliyor ki bundan korkuyorlar. Eğer öretmenler kazanırsa, bundan bir gedik oluşacağını ve herkesin mücadele edeceğini biliyorlar. Bizim mücadelemiz sadece öğretmenlerin mücadelesi değil topluma, halka mal edilmiş bir mücadele. O yüzden yalnız değiliz. Herkesin yanımızda olması gerektiğini biliyoruz. Buradan mağdur olan meslektaşlarıma sesleniyorum, sizin bir sendikanız var. Biz yalnız değiliz, birlikte güçlüyüz ve kazanacağız. Haklı olan biziz.

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. KVKK uyarıları ve detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.