DOLAR 44,1840 -0.08%
EURO 50,7726 0.45%
ALTIN 7.127,98-0,10
Ankara
11°

AZ BULUTLU

Çanakkale’de köprü isyanı: Ücretler cep yakıyor
  • 9.Köy
  • Ekonomi
  • Çanakkale’de köprü isyanı: Ücretler cep yakıyor

Çanakkale’de köprü isyanı: Ücretler cep yakıyor

Çanakkale’de halk, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün geçiş ücretlerinden şikayetçi olduğu için genellikle deniz yolunu tercih ediyor. 2022 yılında hizmete açılan köprü, yüksek fiyatları nedeniyle yeterince kullanılmıyor. Vatandaşlar, geçiş ücretlerinde indirim yapılmasını talep ediyor.

ABONE OL
1 Eylül 2025 11:09
Çanakkale’de köprü isyanı: Ücretler cep yakıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yakup Güler

“1915 Çanakkale Köprüsü” açıldığı günden bu yana hizmet vermeye devam etse de yüksek geçiş ücretleri nedeniyle halk tarafından yeterince tercih edilmiyor. Son dönemlerde köprüden geçen araç sayısında azalma gözlenirken, vapur seferlerine olan ilgi artmış durumda. Vapur iskelelerinde özellikle yaz aylarında uzun kuyruklar oluşuyor.

Çanakkale-Edirne arasında 17 yıldır taşımacılık yapan, ismini vermek istemeyen bir sürücü, köprünün ulaşımı büyük ölçüde kolaylaştırdığını ancak fiyatlar nedeniyle kullanamadıklarını belirtti. İlk açıldığında fiyatların daha makul olduğunu söyleyen sürücü, zamanla artan ücretler yüzünden köprüyü kullanmanın kendileri için zorlaştığını ifade etti. Üç akslı bir araç kullandığını ve geçiş ücretinin yaklaşık bin 800 lira olduğunu belirten sürücü, “Evime ekmek götürmek için bu işi yapıyorum ama bu fiyatlarla baş etmek zor. Yaz aylarında vapur için 2 kilometre kuyruk oluşuyor. Saatlerce bekliyoruz ama yine de daha uygun. Köprü fiyatları makul olsa hepimiz orayı kullanırız” dedi.

“Köprü lüks oldu”

Çanakkale’de yaşayan ve ticaretle uğraşan Hasan K. ise, köprünün artık bir lüks haline geldiğini savundu. Normal bir otomobilin geçiş ücretinin bin lira civarında olduğunu belirten Hasan K., bu durumu CİMER’e üç kez şikayet ettiğini, ancak geri dönüş almadığını söyledi. Her hafta İstanbul’a gidip malzeme getirmek zorunda olduğunu ifade eden Hasan K., “Köprüyü kullandığımda ciddi anlamda zaman kazanıyorum. Ancak her hafta neredeyse 6 bin lira köprü ücreti ödemek istemediğim için vapuru tercih ediyorum” dedi.

“Zamanımız bu kadar mı değersiz?”

Köprü ücretlerinin sanıldığı kadar yüksek olmadığını düşünen Emin Başol ise, zamandan tasarruf sağladığı için köprünün tercih edilmesi gerektiğini savundu. Yakın zamanda İstanbul’a seyahat ettiğini belirten Başol, şöyle konuştu:

“Binek aracımla Arabalı Vapur + Malkara’ya kadar otoban maliyeti toplamda 820 lira ediyor. Köprü+ Malkara otoban maliyeti ise bin  lira. Yani aradaki fark sadece 185 lira. Bunca eleştirinin, karalamanın ve zaman kaybının bedeli bir kahve parası kadar.”

Zamanınız bu kadar mı değersiz?

Bazı vatandaşlar ise sadece fiyat değil, geçiş kolaylığı ve bekleme süresinin de değerlendirilmesi gerektiğini vurguluyor. Ulaşım uzmanları ise, köprünün daha fazla kullanılabilmesi için fiyatlandırma politikasının yeniden gözden geçirilmesini öneriyor.

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. KVKK uyarıları ve detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.