Eren Yiğit Kadife
Aydın, son iki futbol sezonunu derin bir hayal kırıklığıyla kapattı. Bir yanda inşaatı bitmek bilmeyen stadyum; öte yandan profesyonelden amatöre uzanan liglerde Aydın takımlarının art arda yaşadığı başarısızlıklar ve küme düşüşler. Stadyum inşaatı devam ederken şu sıralar sahada oynayacak takım kalmadı.
Aydın’ın 1950’den bu yana futbol tarihine ev sahipliği yapan Adnan Menderes Stadyumu’nun, 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yapılan incelemelerde, depreme dayanıksız olduğu tespit edildi ve yıkım kararıyla karşı karşıya kaldı. Kararın ardından yıkılacak stadyumun yerine ne yapılacağı gündem oldu. Şehrin ve sporseverlerin de baskısıyla aynı yere tekrar stadyum yapılmasına karar verildi.
İlk kazma ise 2 Ocak 2024’te vuruldu. Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın onayladığı, sözleşme bedeli 202 milyon TL olan 6 bin kişilik yeni stadyum için Şubat 2025’te inşaata başlandı.
İlk hedef 31 Aralık 2025’ti fakat inşaatın bir türlü başlamaması ve başladıktan sonra da ağır ilerlemesi kamuoyunun tepkisini çekti. Artan tepkiler üzerine müteahhit İbrahim Kavak bir açıklama yaptı.
Kavak, ayrıca yerel basında Haziran 2025’te çıkan haberlere göre “Stadyum yetişmeyecek, işçiler maaş alamıyor” iddialarını reddederek bitiş tarihine bağlı kaldıklarını söyledi. Fakat yıl sonu geldi ve stadyum açılmadı.
Kasım 2025’te yeni bir tarih açıklandı. 1 Şubat 2026’da oynanacak Aydınspor-Manisaspor derbisi yeni statta oynanacaktı. Spor camiası da iki köklü takımın karşılaşacağı bu derbiye sembolik bir anlam yükledi.
Ancak maç Germencik İlçe Stadı’nda oynandı. Nisan 2026’ya gelindiğinde gecikmenin yüklenici firmadan kaynaklandığı belirlendi ve müteahhide cezai yaptırım uygulandı.
Bu arada komşu il ile çarpıcı bir kıyaslama gündeme geldi: Aydın’dan sonra yapımına başlanan hemen hemen aynı özelliklere sahip olan Muğla Atatürk Stadyumu daha erken tamamlandı.
Tartışmalar yalnızca yapım süreciyle sınırlı kalmadı. AYÇEP (Aydın Çevre ve Kültür Platformu), stadyum yıkılmadan önce verilen “yerine yeşil alan yapılacak” sözünün de tutulmadığını Ekim 2024’te kamuoyuna duyurmuştu.
Gazeteci, eski futbolcu ve kulüp yöneticisi Hüseyin Barış Özsoy, Aydın futbolundaki gerilemeyi ve stadyum sürecini değerlendirdi. Özsoy, konuyla ilgili şunları söyledi:
“Bu şehri sevmeyenlerin bu şehre kestikleri cezanın bir tezahürüdür Adnan Menderes Stadyumu’nun durumu. Aydın’da her geçen gün spor adına konuşulacak şeylerimiz azalıyor. Stadyumun mevcut yerine yapılmasını istemeyenler, zamanında bahsettiğim zorunluluklara boyun eğince inşaatı olabildiğince geciktirerek intikam aldılar diye düşünüyorum. Ne zaman ki siyaseten o stadyum bir şov arenasına dönüşme zamanı gelir, o zaman hepimiz izleriz bu rezilliği alkışlayanları.”
Aydın’ın profesyonel ligdeki temsilcileri, 2024-2025 sezonunda ağır darbeler aldı. 2. Lig’de mücadele eden Ülke Nazillispor, 34 maçta yalnızca 4 galibiyet, 4 beraberlik alabildi ve 13 puanla 17’nci sıraya düştü.
Sezon içinde ulusal lisans alamaması nedeniyle 3 puanlık silme cezasıyla da karşılaşan siyah-beyazlılar, rakip kaleye 32 gol atarken kendi kalesinde 92 gol gördü. Nazillispor bu düşüşle 3. Lig’e geriledi.
Üstelik düşüşün gölgesinde bir de şike soruşturması patlak verdi. 28 Nisan 2024’te oynanan Ankaraspor-Nazillispor maçında şike yapıldığı iddiasıyla başlatılan soruşturma kapsamında, Aralık 2025’te Nazillispor Başkanı Şahin Kaya ile dönemin teknik direktörü Gürhan Sönmez tutuklanarak cezaevine gönderildi.
Karşılıklı tek şut çekilmeyen ve berabere biten o maçta Ankaraspor’a play-off hakkı, Nazillispor’a ise ligde kalma garantisi sağlanmıştı. Dijital incelemede Kaya’nın kendi kulübünün maçına yasadışı bahis sitelerinden bahis oynadığına dair kayıtlara da ulaşıldı. 12 futbolcuya 8 ay ile 1 yıl arasında hak mahrumiyeti cezası verildi.
3.Lig’deki Kuşadasıspor ise sezona ilk 9 maçının tamamını kaybederek başladı. Sezonu 30 maçta 24 puanla 15. sırada bitiren siyah-beyazlılar BAL’a (Bölgesel Amatör Lig) düştü.
Amatör liglerde de tablo farklı değildi: Didim Belediyespor mali kriz nedeniyle ligden çekildi, Sökespor ise Kuyucakspor maçına çıkmadığı için aldığı 3 puanlık cezanın da etkisiyle averajla küme düştü.
Yeni sezon, eski sorunların çözülmediğini bir kez daha kanıtladı. BAL 8. Grup’ta bu sezon yaşanan tablo Aydın futbolu için tarihin en acı sayfalarından biri oldu: Aydınspor, Kuşadasıspor ve Kuşadası 1923 SK aynı anda Süper Amatör Lig’e düştü. Üç takımın birden küme düşmesi, Aydın’ın BAL’daki varlığını da sildi.
Rakamlar tabloyu tüm çıplaklığıyla ortaya koyuyor: Kuşadasıspor 25 maçta yalnızca 6 galibiyet aldı; Aydınspor ligin en fazla gol yiyen takımları arasına girdi; Kuşadası 1923 SK ise sadece 2 galibiyet ve eksi 78 averajla sezonu kapattı.
Son haftalarda gelen ağır mağlubiyetler düşüşün habercisi oldu: Kuşadası 1923 SK, 7 Eylül Turgutlu’ya 6-1; Kuşadasıspor, İzmirspor’a 4-0 yenildi.
Sporseverlerin çok şey beklediği ve yıllar sonra profesyonel liglere dönmesini istediği Aydınspor ise taraftarlarına derin hayal kırıklığı yaşattı. Sezona teknik sorumlu Mehmet Öztürk ile başlayan kulüp, 7. haftada Recep Özçelik’i göreve getirdi.
Manisaspor’a 7-0, Akhisar 45 FK’ya 7-1, 1965 Nurlupınar’a 6-0 yenilen siyah-beyazlılar, 27 maçta 22 mağlubiyet alarak ligin bitimine 3 hafta kala küme düştü.
Şike soruşturmasının gölgesinde 3. Lig 4. Grup’a düşen Nazilli Spor, bir maçta farklı skora maruz kalınca 58. dakikada sahadan çekildi; ardından da İzmir Çoruhlu ile oynanması gereken müsabakaya çıkmadı.
TFF talimatlarının 24’üncü maddesi kapsamında Mart 2026’da bir alt lige düşürüldü, hanesinden 3 puan silindi. Nazilli 30 maçta yalnızca 4 kez berabere kaldı geri kalan 26 maçta ise mağlup oldu. Uzun yıllardır profesyonel liglerde mücadele eden ekip, 2 sezonda üst üste küme düşerek amatör lige geriledi.
Bu noktada tablo bir kez daha stadyumu düşündürdü: 202 milyon TL harcanarak inşa edilen, yıllarca beklenen stadyum nihayet tamamlanmaya yaklaşırken sahada oynayacak profesyonel spor kulübü kalmadı. Şehrin en büyük spor yatırımı, Aydın futbolunun derin çöküşüyle eş zamanlı yaşandı.
Evrensel yazarı Alper Kaya ise Nisan 2026’da kaleme aldığı köşe yazısında başka bir iddiayı gündeme taşıdı. BAL’a yükselen Aydın Büyükşehir Belediyespor ile 3. Lig’de tutunan Söke 1970 Spor arasında “katılım devri” görüşmelerinin yapıldığı ileri sürüldü.
Aydınspor’un Süper Amatör’e düşüşü ve kulübün bir sonraki sezonda toparlanma ihtimalinin olup olmadığı hakkında konuşan Özsoy, şunları aktardı:
“Aydınspor, bu şehrin siyasi figürleri için bir PR malzemesi olma potansiyeli edinmedikçe acı çekmeye devam eder. Aydınspor böyle kalsın, kimseye alet olmasın daha iyi; ama öyle olmayacak. Seçimler yaklaşıyor, yeni stadyum açılıyor. Aydınspor ve stadyum, seçimler öncesinde en büyük şov arenalarından biri olacak. O gün geldiğinde bugün bu takımı görmezden gelenler, İstanbul takımlarına olan sevgilerini Aydınspor’un önüne geçirenler, en büyük Aydınspor’lu edasıyla sahneye çıkacak.”
Kentteki kulüp yönetimlerinin yapısına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Özsoy, “Aydın’da kulüp yönetimlerinde elbette bir sıkıntı var.” dedi.
Muğla ile Aydın’ı kıyaslayan Özsoy, şunları dile getirdi: “Muğla’da şehrin tüm önde gelenleri, Muğlaspor’un arkasında değil yanında duruyor. İster seçilmiş ister atanmış, ne kadar Muğlalı üst düzey isim varsa tüm siyasi kimliklerini bir kenara bırakıp Muğla ve Muğlaspor çatısı altında birleşmiş durumda. Aydın’da böyle değil.“
1
Şırnak sofrasının şifalı yemeği: Hengedan
8651 kez okundu
2
Halfeti’nin çiçeği ‘Karagül’ü dünya tanıyor
8369 kez okundu
3
Azerbaycan akraba evliliklerini yasakladı
6929 kez okundu
4
Azerbaycan’da taksi sorunu: Taksi çok, fiyatı ucuz, trafiğe yük!
6472 kez okundu
5
“Yaşlıların bakımında kamu sorumluluk almalı”
5238 kez okundu
6
“Aile diş hekimliği” sözü tutulmadı: 40 bin ağız ve diş sağlığı teknikeri atama bekliyor
5214 kez okundu
7
Kadın motokuryeler sorunlarla karşı karşıya
5066 kez okundu
1
Olimpiyat madalyalı Milli Boksör Hatice Akbaş’tan 9. Köy’e açıklamalar…
4751 kez okundu
2
Sporcu tercih yapmak zorunda: Okul mu? Spor mu?
3411 kez okundu
3
Azerbaycan’dan Türk Milli Takımı’na büyük destek: Zafer de bizim hüzün de
2973 kez okundu
4
“Temiz Spor Mümkün”: Doping kullanımı yüzde 90 azaldı
2548 kez okundu
5
“İşçi Milli Takımı” küme düşme hattında
1920 kez okundu