DOLAR 46,4791 0.02%
EURO 52,9419 -0.39%
ALTIN
Ankara
25°

AÇIK

Van’da suyun faturası eşeklere kesiliyor
  • 9.Köy
  • Genel
  • Van’da suyun faturası eşeklere kesiliyor

Van’da suyun faturası eşeklere kesiliyor

Van’da su sorunu sadece kırsal mahallelerin değil, kent merkezindeki birçok yerleşim alanının da yıllardır çözülemeyen problemlerinden biri. Kentin bazı mahallelerinde hâlâ sayaç ve altyapı yok ama susuzluğun ağır faturası var. Kırsalda ise durum çok daha ağır. Birçok köyde kuyulardan, çeşmelerden eşekler yardımıyla bidonlarla su taşınıyor.

ABONE OL
23 Haziran 2026 15:09
Van’da suyun faturası eşeklere kesiliyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Büşra Tekin

Van merkeze yaklaşık 120 kilometre, Başkale ilçe merkezine ise 30 kilometre uzaklıkta bulunan mahallede yaşayan yurttaşlar, 2026 yılında hâlâ evlerine eşeklerle ve bidonlarla su taşıyor. Ancak mahalle sakinlerinin tepkisi yalnızca susuzluğa değil; kullanamadıkları su için gönderilen faturalara.

Eşekle su taşıyorlar, fatura VASKİ’den geliyor

Başkale Albayrak Mahallesi’nde su, birçok ev için musluktan akan bir hizmet değil, her gün yeniden verilen bir mücadele. Mahalle sakinleri sabahın erken saatlerinde cami bahçesindeki kuyudan ya da doğal kaynaklardan su taşıyor. Kimi el arabasıyla, kimi bidonlarla, kimi ise eşeklerle evinin su ihtiyacını gidermeye çalışıyor.

Ancak yurttaşların iddiasına göre birçok hanede aktif şebeke bağlantısı ve su sayacı bulunmamasına rağmen her ay 400 ila 500 lira arasında değişen su faturaları gönderiliyor. Bu durum mahallede büyük tepkiye neden oluyor.

“Ne kadar su kullandığımızı kim hesaplıyor?”

Mahalle sakinleri, ortada sayaç bulunmazken tüketimin nasıl belirlendiğini sorguluyor. Yıllardır taşıma su kullandıklarını belirten yurttaşlar, evlerinde düzenli akan bir şebeke suyu olmadığını, buna rağmen her ay borçlandırıldıklarını söylüyor.

Mahallede en çok sorulan soru ise şu: “Musluk yok, sayaç yok. Peki bu faturalar neye göre kesiliyor?

Göçün bir nedeni de susuzluk

Mahallede yaşayan yaşlı bir yurttaş ise yıllardır değişmeyen sorunların artık insanları köylerinden uzaklaştırdığını belirtiyor. Gençlerin işsizlik ve hizmet eksikliği nedeniyle göç ettiğini söyleyen mahalle sakini, kendisinin ise ilerleyen yaşına rağmen hâlâ su taşımak zorunda kaldığını ifade ediyor. Yurttaşlara göre köyde yaşamı zorlaştıran nedenlerden biri de yıllardır çözülemeyen su sorunu.

Sorun altyapıyı aştı

Albayrak Mahallesi’nde ortaya çıkan tablo, yalnızca bir altyapı eksikliği olarak değerlendirilmiyor. Mahalle sakinleri, kullanamadıkları bir hizmet için fatura ödemek zorunda bırakıldıklarını belirterek bunun aynı zamanda bir adalet meselesi olduğunu savunuyor.

2026 yılında hâlâ eşeklerle su taşınan bir mahallede, sayaç bulunmayan evlere yüzlerce liralık faturalar gönderilmesinin kabul edilemez olduğunu söyleyen yurttaşlar, yetkililerden kalıcı çözüm bekliyor. Mahalle sakinlerinin çağrısı ise oldukça net: “Önce suyu getirin. Musluk yoksa, sayaç yoksa, fatura da olmasın.”

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. KVKK uyarıları ve detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.