DOLAR 46,5037 0.05%
EURO 52,8299 -0.21%
ALTIN
Ankara
23°

AÇIK

Zeynep Tombuloğlu

Zeynep Tombuloğlu

24 Haziran 2026 Çarşamba

Yılların özlemi son buldu: Baldıran Köyü’ne nihayet otobüs geldi!

Yılların özlemi son buldu: Baldıran Köyü’ne nihayet otobüs geldi!
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Semire Yılmaz

Cumhuriyet tarihi boyunca toplu taşıma yüzü görmeyen Baldıran Köyü, Hatay Büyükşehir Belediyesi’nin başlattığı günlük 4 seferlik otobüs hizmetiyle nihayet rahat bir nefes aldı. Yıllardır pazara gitmekten hastaneye ulaşmaya kadar her şeyi kendi imkânlarıyla çözmeye çalışan köy halkı, bu gelişmeyle birlikte adeta bayram sevinci yaşıyor.

Özellikle yaşlı ve hasta vatandaşlar için büyük bir sorun olan ulaşım eksikliği, artık geride kaldı. 65 yaş üstü köy sakinlerinden Fatma Yerli, “İlaç yazdırmak için bile günlerce bekliyorduk. Araç yoksa hastalıkla baş başa kalıyorduk. Şimdi otobüsle rahatça Kırıkhan’a gidip geliyoruz” dedi.

“Pazar hayali gerçek oldu”

Bir diğer köy sakini Gülşen Yılmaz, yaşadığı sıkıntıları şu sözlerle dile getirdi:

Domates almak için saatlerce yürüdüğümüz günleri unutmadık. Köylülerden biri Kırıkhan’a gidecek olursa yoldan bizi alıyordu. Bazen tanımadığımız insanlarla gitmek zorunda bile kalıyorduk. Ne yaşlı gidebiliyor, ne çocuklu kadınlar. Otobüs sadece ulaşım değil, bizim için hayat oldu.”

Yılların mücadelesi sonuç verdi

Baldıran Mahallesi Muhtarı Hüseyin Derya, köy halkının yıllardır süren ulaşım mücadelesine dikkat çekti. Yaklaşık 10 yıl önce köy sakinlerinin kendi aralarında para toplayarak minibüs kiraladığını hatırlatan Derya, bu girişimin yakıt ve bakım masrafları nedeniyle uzun ömürlü olamadığını söyledi.

Muhtar Derya, vatandaşların geçmişte yaşadığı sıkıntıları şu sözlerle aktardı:

Yaklaşık 10 yıl önce vatandaşlar kendi arasında para toplayıp minibüs tutmuştu. Ama yakıtı, tamiri derken sürdürülemedi.

Muhtar Derya, düzenli otobüsün ilgi gördüğünü, köy sakinlerinin yıllardır süregelen isteğinin gerçekleştiğini belirtti. Derya, şu an tek sıkıntının güzergâhın uzunluğu olduğunu vurguladı. Bu sorunu da yetkililerle görüşerek çözmek istediklerini ifade etti.

“Artık hayatımız daha planlı”

Köyde yaşayan gençlerden 24 yaşındaki Hüseyin Dağkesen ise düzenli otobüsün hayatını düzene geçirdiğini belirterek, “Eskiden bir resmi evrak işim çıksa plan yapamazdım. Şimdi otobüs saatlerine göre işlerimi ayarlayabiliyorum. Sosyal hayatım da canlandı; arkadaşlarla dışarı çıkabiliyoruz, iş görüşmelerine rahatça gidebiliyoruz” ifadelerini kullandı.

Otobüs sadece teker değil, umut döndürüyor

Otobüsle birlikte sadece yollar değil, umutlar da açıldı. Gençler artık eğitim ve iş imkânlarına daha rahat erişebiliyor; kadınlar pazara, yaşlılar ise hastaneye gitmekte eskisi gibi zorluk yaşamıyor. Bu küçük ama anlamlı adım, Baldıran’da büyük bir dönüşümün kapısını araladı. Ancak talep büyük, beklenti ise daha da yüksek. Köy halkı, bu hizmetin kalıcı hale gelmesini istiyor. Mevcut güzergâhın daha kısa ve pratik olması için yetkililere çağrıda bulunulurken, özellikle akşam saatlerine ek sefer konulması da en çok dile getirilen talepler arasında yer alıyor.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. KVKK uyarıları ve detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.