DOLAR 46,4998 0.04%
EURO 52,8574 -0.17%
ALTIN
Ankara
26°

AÇIK

Zeynep Tombuloğlu

Zeynep Tombuloğlu

24 Haziran 2026 Çarşamba

Malatya OSB’nin kimyasal atık suyu Şahnahan Deresi’ne karışıyor

Malatya OSB’nin kimyasal atık suyu Şahnahan Deresi’ne karışıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ferdi Durdu

Malatya’da organize sanayi bölgesinin kimyasal atık suları Beylerderesi’nden gelen suyla birleşerek Yeşilyurt ilçesine bağlı Şahnahan Mahallesi’ndeki dereye akıyor ve çevre kirliliğine yol açıyor.

9. Köy’ün edindiği bilgiye göre atık su, derenin rengini siyaha çevirirken etrafa yaydığı kötü koku nedeniyle bölgedeki yaşamı da zorlaştırıyor. Derenin yanında bulunan mesire alanı ise kötü koku nedeniyle atıl durumda. Derenin kötü koku yayması sonucu boş kalan mesire alanın yanında iş yeri bulunan esnaf Ali Bedir durumu şu sözlerle aktarıyor:

Burada benim işletmem var. Ancak bu pis su nedeniyle iş yapamıyorum. İnsanlar bu pis su ile bahçelerini suluyor, sebze ekiyor, ağaçlarına su veriyor. Organize sanayi bölgesinden gelen atık su olduğu gibi dereye karışıyor ve insanlar kokudan duramıyor.” Şahnahan’ın 20 yıldır OSB’den gelen atık su sorununu yaşadığını dile getiren Bedir, şöyle konuşuyor:

Biz fabrika kurulmasına karşı değiliz. Sonuçta binlerce kişi bu fabrikalarda çalışarak evlerine ekmek götürüyor. Ama bu fabrikalardan çıkan suyun arıtılması gerekiyor. Arıtılmayan bu su, olduğu gibi deredeki temiz suya karışıyor. Fabrikatörler keyif yapıyor biz ise bu kimyasal atığı soluyoruz, hasta oluyoruz. Yetkililere konuyu iletiyoruz ‘Arıtma yapılacak’ diyorlar. Ama 20
senedir bu arıtma neden yapılmıyor?

Ali Bedir

Kimyasal atık taşıyan su nedeniyle mahalledeki mesire alanının boş kaldığına dikkati çeken Bedir sözlerini şöyle sürdürüyor: “Sudan gelen koku halkı rahatsız ediyor. Önceden buradaki mesire alanı ana baba günü olurdu. Şimdi Allah’ın kulu gelmiyor. Buraya gelen de kokudan dolayı lanet okuyup gidiyor. Çünkü çocukları gelip suya girmek istiyor. Bu suya girenler hasta oldu. Beylerderesi’nden gelen su kanala açıldığında sadece bu pis su olacak ve kimse kokudan duramayacak.

Yetkililerden 20 yıldır bu sorunu çözmelerini beklediklerini söyleyen Bedir, “Seçim zamanı gelip ‘Bize oy verin, ilk işimiz bu sorunu çözmek olacak’ diyen siyasiler, seçimden sonra buraya uğramıyor. Sonra ‘Az sabırlı olun’ diyorlar. 20 senedir sabır mı kaldı?” sözleriyle sitem ediyor.

Bedir, suyun tarım arazilerinde sulamada kullanıldığını ifade ederek şunları söylüyor: “20 yıldır bu pis sudan dolayı canlı diye bir şey kalmadı. Bu suyla binlerce dönüm arazi sulanıyor, hayvanlarımız bu suyu içiyor, insanlar bu suyla ekip biçiyor. Mesire alanına gelen çocuklar bu suya giriyor. Bu su 30-40 köye gidiyor.”

Müslüm Demirbağ

“Atık su hayvanlarımızı hasta ediyor”

Şahnahan’da hayvancılık yapan Müslüm Demirbağ ise OSB’den gelen atık suyun hayvanlarını hasta ettiğinden şikayetçi. Fabrikaların kimyasal atık sularının 20 yıldır dereye karıştığını ifade eden Demirbağ, “Bu köylüler sahipsiz. Kimse burada yaşadıklarımızı görmüyor. Bu pis su nedeniyle havanlarımız, çocuklarımız hasta oluyor. Her yerden pis suyun kokusu geliyor. Başka su yok, bu pis suyu mecburen hayvanlar içiyor” diye konuşuyor.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. KVKK uyarıları ve detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.