
Önder Bora
Pozitif-iz Derneği aktivisti Önder Bora 9. Köy’e yaptığı açıklamada, deprem sonrasında birçok şehirde hastanelerin hizmet veremez duruma gelmesi ve yıkılan sağlık merkezleri nedeniyle, HIV Pozitif bireylerin zorluklar yaşadıklarını belirterek, şöyle konuştu;
“İlk günlerde ilaca erişim sorunu yaşandı. Bazı kişilerin ilaçları enkaz altında kalmıştı.HIV ile yaşayan kişiler bu süreçte rutin kontrollerine gidemediler. Çadırda ya da başka bir alanda bir çok kişiyle bir arada yaşama mecburiyeti nedeniyle HIV ile yaşayan kişilerin mahremiyetleri ortadan kalktı. Tanılarını başkalarından gizlemek ihtiyacında olan kişilerin ilaçlarını gizlemeleri zorlaştı. İlaç kullanımları aynı şekilde zorlaştı ve ilaçları sağlıklı şartlarda tutmak hava ve yaşam şartları nedeniyle çoğu zaman imkansızlaştı.”
1
Şırnak sofrasının şifalı yemeği: Hengedan
8643 kez okundu
2
Halfeti’nin çiçeği ‘Karagül’ü dünya tanıyor
8368 kez okundu
3
Azerbaycan akraba evliliklerini yasakladı
6929 kez okundu
4
Azerbaycan’da taksi sorunu: Taksi çok, fiyatı ucuz, trafiğe yük!
6472 kez okundu
5
“Yaşlıların bakımında kamu sorumluluk almalı”
5222 kez okundu
6
“Aile diş hekimliği” sözü tutulmadı: 40 bin ağız ve diş sağlığı teknikeri atama bekliyor
5208 kez okundu
7
Kadın motokuryeler sorunlarla karşı karşıya
5066 kez okundu
1
Türkiye antidepresan kullanımında dünya 22’ncisi
6140 kez okundu
2
Önlem alınmazsa lösemi vakaları artacak
4659 kez okundu
3
Gaziantep’te çocuk hematoloğu krizi
4185 kez okundu
4
Diyarbakır’da yoksulluk, çeteleşme ve uyuşturucu çıkmazı
3923 kez okundu
5
Hasta da yakınları da çaresiz: SSPE tedavi araştırması reddedildi
3623 kez okundu