
Önder Bora
Pozitif-iz Derneği aktivisti Önder Bora 9. Köy’e yaptığı açıklamada, deprem sonrasında birçok şehirde hastanelerin hizmet veremez duruma gelmesi ve yıkılan sağlık merkezleri nedeniyle, HIV Pozitif bireylerin zorluklar yaşadıklarını belirterek, şöyle konuştu;
“İlk günlerde ilaca erişim sorunu yaşandı. Bazı kişilerin ilaçları enkaz altında kalmıştı.HIV ile yaşayan kişiler bu süreçte rutin kontrollerine gidemediler. Çadırda ya da başka bir alanda bir çok kişiyle bir arada yaşama mecburiyeti nedeniyle HIV ile yaşayan kişilerin mahremiyetleri ortadan kalktı. Tanılarını başkalarından gizlemek ihtiyacında olan kişilerin ilaçlarını gizlemeleri zorlaştı. İlaç kullanımları aynı şekilde zorlaştı ve ilaçları sağlıklı şartlarda tutmak hava ve yaşam şartları nedeniyle çoğu zaman imkansızlaştı.”
1
Şırnak sofrasının şifalı yemeği: Hengedan
8535 kez okundu
2
Halfeti’nin çiçeği ‘Karagül’ü dünya tanıyor
8320 kez okundu
3
Azerbaycan akraba evliliklerini yasakladı
6905 kez okundu
4
Azerbaycan’da taksi sorunu: Taksi çok, fiyatı ucuz, trafiğe yük!
6457 kez okundu
5
“Aile diş hekimliği” sözü tutulmadı: 40 bin ağız ve diş sağlığı teknikeri atama bekliyor
5151 kez okundu
6
Kadın motokuryeler sorunlarla karşı karşıya
5055 kez okundu
7
Toprakkale Kalesi kaderine mi terk edildi?
4904 kez okundu
1
Türkiye antidepresan kullanımında dünya 22’ncisi
6140 kez okundu
2
Önlem alınmazsa lösemi vakaları artacak
4656 kez okundu
3
Gaziantep’te çocuk hematoloğu krizi
4176 kez okundu
4
Diyarbakır’da yoksulluk, çeteleşme ve uyuşturucu çıkmazı
3830 kez okundu
5
Hasta da yakınları da çaresiz: SSPE tedavi araştırması reddedildi
3613 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. KVKK uyarıları ve detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.